joi, 7 iulie 2016

FLUXUL 8 ”

În perioada 27.06-01.07.2016  prof. Lupu Lucia Ioana și Fuia Anamaria au participat la un curs de formare profesională în domeniul utilizării noilor tehnologii în predare organizat de CREF  la Sesimbra, Portugalia.
Obiectivele 
Dobândirea de competențe utilizarea noilor tehnologii în procesul educativ;
Utilizarea mijloacelor interactive în procesul de predare – învățare- evaluare;
 Dezvoltarea abilităților de comunicare și lucru în echipă în echipă.
Utilizarea metodelor și mijloacelor moderne în educație;
Activităţi:
v  Prezentarea și aplicarea programelor Moodle, Pic Pick, Wordl, Crosswords, The Claud computing         ( virtual pen, google drive, digital book, gmail);
v  Atelier despre utilizara fotografiei în activitățile didactice
v  Lucru în echipă și analiza diferitelor metode și strategii utilizate la clasă, exerciții practice;
v  Vizită în școala de stat și participarea la diferite lecții, observații în diferite clase, activități practice de utilizare a mijloacelor de dezvoltare a creativității elevilor;
v  Vizită în școala „Dom Manuel Martins” , activități practice în „Clasa viitorului”;
v  Alcătuirea unui plan inovativ la clasă, lucru în grup și pregătirea materialelor pentru prezentarea finală.
                Dintre aceste activități cea care a impersionat cel mail mult a fost vizita în „The future classroom”  un spațiu ce oferă profesorilor ocazia de a experimenta abordări pedagogice moderne și inovatoare într-un mediu de învățare flexibil.
                       „Laboratorul”constă dintr-un spațiu reconfigurabil și complet echipat cu instrumente TIC de ultimă oră pentru predare și învățare, la care au contribuit furnizori de top de tehnologie educațională.

„The future clasroom” abordează, în multe din proiectele sale, provocările actuale şi viitoare cu care profesorii şi şcolile se confruntă din cauza apariției permanente de noi tehnologii, necesității de a dezvolta la elevi competențele secolului 21 şi de a asigura dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice. Această nouă iniţiativă este concepută pentru a ajuta vizualizarea modului în care sălile de clasă convenţionale şi alte spaţii de învăţare pot fi cu uşurinţă reorganizate pentru a sprijini schimbarea stilurilor de predare şi învăţare.

Concepută ca un „laborator viu”, clasa viitorului este practic, un spațiu amplu, deschis si reconfigurabilm, organizat pe  cinci ”zone de învățare”, care sunt legate de acțiuni și etape concrete ale activității la clasă și denumite după activitatea pentru care sunt concepute.

1. Prezentare: o zonă pentru adunări și activități informale derulate de elevi/cadre didactice: prezentări, întâlniri, vizionări. Dispunerea în trepte permite vizibilitatea, încurajează participarea, crează un spațiu propice unui forum de discuție, iar mobilierul modular și tabla interactivă cu dispunere flexibilă face posibil lucrul în grup.

2. Investigare: o zonă flexibila pentru lucrul în proiecte, activități practice de grup,  pe teme de științe/tehnologie și folosind tehnologiile moderne integrate. Așezarea meselor individuale poate fi reconfigurată în funcție de activitate. Activitățile desfășurate pot include studierea și cercetarea folosind un microscop, netbook sau dispozitiv de înregistrare de date, dezvoltarea competențelor legate de rezolvarea problemelor și programare, folosind instrumente diverse, inclusiv roboți.

3. Creație: o zonă dedicată creațiilor video, care permite elevilor să demonstreze înțelegerea noțiunilor prin prezentarea lor folosind tehnologiile multimedia. Favorizează dezvoltarea competențelor de utilizare a acestor tehnologii și oferă un context real pentru exersarea abilităților de prezentare și de lucru în grup.


4. Schimb: o zonă pentru lucrul în grupuri mici la o sarcină fixată, sub observația pasivă a cadrului didactic, ideală pentru activități colaborative, învățare bazată pe proiecte, încurajarea muncii în echipă și a abilităților de management al proiectelor. Înzestrată cu o tablă interactivă dual touch, care permite cadrelor didactice îndrumarea mai îndeaproape a unor elevi/grupuri. Elevii pot crea ei înșiși, cu ajutorul tablei interactive, resurse care să demonstreze înțelegerea și însușirea conceptelor, resurse care pot fi apoi folosite în plenul clasei, la recapitulări etc.

5. Dezvoltare: o zonă retrasă, favorabilă studiului, cercetării, activităților individuale sau învățării informale. Ea poate fi folosită pentru a pune în practică ideea de ștergere a granițelor dintre învățarea de la școală și cea de acasă, pentru a face cunoștință elevilor cu utilizări ale tehnologiilor mobile, pentru folosirea unor instrumente cum ar fi Youtube, iTunes, podcasturi, jocuri educaționale, aplicații pentru smartphone etc.

Concluzie:

Cele câteva ore petrecute intr-o clasa întoarsă spre viitor, mi-au dezvăluit de fapt, niște profesori  inimoși, plini de curaj si de imaginație, care au ieșit din zona de confort, au renunțat la sintagma „pe vremea mea” si au creat o clasa desprinsa parca din „Back to the future”.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu